TIPS PEMAKAIAN NURRAYSA GLOWING DD MOIST CAKE

Bismillah.

Teks : Cik Kay

======================================================
MENGENAI BEDAK / FOUNDATION
======================================================




Hai semua! Harini Cik Kay nak share sesuatu yang mungkin awak semua baru tahu. Apakah itu? BEDAK! Ya, Cik Kay share sesuatu yang mungkin ada di antara awak yang baru tahu 'sesuatu' mengenai bedak ni.


Siapa biasa pakai bedak bila keluar? Baik mengaku 😏 Baiklah. Jom baca elmu baru ni.


Tips pemakaian GLOWING DD MOIST CAKE dari Nurraysa ni.

🌺 Pastikan tidak menggunakan bedak melebihi 4 jam.
🌺 Jika lebih dari 4 jam, muka hendaklah dicuci.
🌺 Gunakan selama seminggu dan lihat perubahan pada muka
🌺 Gunakan secara nipis 'dap dap dap' saja okay

P/S : Ada sesetengah yang menggunakan Glowing DD Moist Cake ini akan naik jerawat pada hari pertama penggunaan. Namun, jangan khuatir okay. Sebab bedak ini akan merawat kulit kita, jadi ianya akan ada tindak balas pada kulit kita. Gunakan selama seminggu dan lihat perubahannya.


In Shaa Allah. Anda pasti puas hati dengan hasilnya.


KENAPA TAK BOLEH LEBIH 4 JAM?

Mengikut pada peraturan menggunakan kosmetik yang betul daripada pakar-pakar kecantikan, foundation atau bedak hanya boleh bertahan di muka selama 4 jam sahaja. Ikutlah, brand mahal atau apa saja jenis brand pun, ianya sama. Ini adalah kerana kandungan dalam foundation atau bedak itu sendiri akan tersumbat dalam liang roma kulit muka kita dan peluh juga akan membantu memudahkan proses penyumbatan itu. Apa lagi kalau korang lap dengan tangan lepas tu tonyoh lagi muka tu maka semakin tersumbatlah ia. Gitew ✌


Jadi bila dh pakai terlalu lama, kandungan bedak itu akan tersumbat dalam liang roma kulit muka dan boleh menyebabkan clog pada wajah. Clog tu pula kalau korang nak tahu, ianya terhasil daripada sisa-sisa kotoran seperti minyak dan bahan make up yang tak dapat keluar dari liang roma.


Ramai tau orang di luar yang tak tahu tentang info ini. Sebab tu muka kita selalu ada clog. Even sekarang pun Cik Kay dah mula aware tentang elmu ni. Paling lama bertahan foundation kat muka Cik Kay dalam 5-6 jam rasanya so far. In shaa Allah lepas ni nak pendekkan kepada 4 jam pula. In Shaa Allah.


Jom share elmu yang bermanfaat ni.



AKIN ASSUFI
014-2366915

"Jom Sihat & Cantik Bersama"

Previous
Next Post »

Tuan/Puan/Cik,
Selamat Datang kami ucapkan kerana sudi singgah ke blog kami.

Jemput tinggalkan komen dan pandangan kalian.
Terima kasih.

(Admin) ConversionConversion EmoticonEmoticon